آخرین اخبار
۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸
احضار کاردار کره شمالی | آیا جنگ اوکراین به صحنه جنگ قدرت‌های جهانی تبدیل می‌شود؟
بازدید:۵۰۸
صد آنلاین | وزارت خارجه آلمان و اتریش به خاطر حضور سربازان کره شمالی در روسیه واکنش نشان دادند | نقض قوانین بین‌المللی یا بازی خطرناک قدرت‌ها؟
کد خبر : ۱۲۱۷۲۴

به گزارش صد آنلاین،تحولات جدید در بحران اوکراین به‌ویژه با شایعاتی مبنی بر اعزام سربازان کره شمالی به روسیه، نگرانی‌های عمیقی را در سطح بین‌المللی به‌وجود آورده است. وزارت خارجه آلمان و اتریش به‌سرعت به این موضوع واکنش نشان داده و کاردار کره شمالی را احضار کردند. این اقدام نه تنها نشانه‌ای از افزایش تنش‌ها در منطقه است، بلکه همچنین می‌تواند تأثیرات جدی بر امنیت اروپا و وضعیت ژئوپلیتیک در شبه‌جزیره کره داشته باشد. اظهارات مقامات آمریکایی نیز نشان‌دهنده شدت این بحران و لزوم دقت در واکنش‌ها به تحرکات نظامی جدید است.

 


به نقل از رویترز، وزارت خارجه آلمان کاردار کره شمالی را احضار کرد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اگر گزارش‌ها درباره حضور سربازان کره شمالی در اوکراین صحت داشته باشد و این کشور با اعزام نیروهایش از تهاجم روسیه به اوکراینی حمایت کند، این مساله‌ای جدی و نقض قوانین بین‌المللی است.

 


وزارت خارجه اتریش نیز سفیر پیونگ یانگ در وین را احضار کرد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما برای ابراز نگرانی شدید خود درباره حضور نیرو‌ها و تسلیحات جمهوری دموکراتیک خلق کره در روسیه احضار کردیم.

 


در این پیام آمده است: این حمایت نظامی در جنگ علیه اوکراین نقض آشکار قوانین بین‌المللی بوده و امنیت اروپا و شبه‌جزیره کره را تضعیف می‌کند.

 


آلمان از اعضای ناتو، متحد آمریکا و حامی اوکراین در برابر روسیه است. این کشور همچنین میزبان پایگاه‌های نظامی آمریکاست. اتریش نیز هر چند در قبال جنگ اوکراین موضع بی‌طرفی نظامی اتخاذ کرده، اما از لحاظ سیاسی از کی‌یف حمایت می‌کند.

 


نمایندگان کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی حدود سه هزار سرباز به روسیه فرستاده است و قرار است نظامیان بیشتری در آینده اعزام شوند. آمریکا هم روز چهارشنبه برای اولین بار مدعی شد که شواهدی درباره حضور نظامیان کره شمالی در روسیه مشاهده کرده است.

 


لوید آستین وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد که کره شمالی نیرو‌هایی را برای کمک به جنگ علیه اوکراین به روسیه اعزام کرده است.

 


وی گفت: شواهدی وجود دارد که نیرو‌های کره شمالی در روسیه هستند و این یک مساله جدی است. اینکه نیرو‌های کره شمالی دقیقا چه کاری انجام می‌دهند، مساله‌ای است که ما باید آن را حل کنیم.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها